اولویتهای پژوهشی کارگروه توسعه آموزش و فناوری های نوین آموزشی (TEL) کلان منطقه 2
بنا به مصوبه بهمن ماه شورای کلان منطقه کارگروه توسعه آموزش و فناوریهای نوین ارتقای یادگیری کلان منطقه دو آمایشی ، نیازهای پژوهشی کارگروه اعلام می گردد:
- طراحی و استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و ابرداده ها در آموزش علوم پزشکی
- طراحی و بکارگیری فناوری بلاکچین(زنجیره های بلوکی) در پروژه های مرتبط با آموزش و بهداشت
- طراحی و تولید محیط های یادگیری شبیه سازی شده(SLE).
- مجازی سازی برنامه های آموزشی اعم از برنامه های منجر به مدرک و یا سایر دوره های کوتاه مدت.
- توسعه ی آموزش های حوزه ی سلامت الکترونیک و تله مدیسین
- طراحی و توسعه ی شبکه های اجتماعی برخط مرتبط با آموزش و یادگیری مجازی.
- مطالعه و شناسایی ملاک های اندازه گیری کیفیت آموزش مجازی.
- به کارگیری و ارزشیابی روش های هوشمند به منظور مدیریت داده های سلامت (طراحی ابزارهای آموزشی مبتنی بر وب و یادگیری با تلفن همراه).
- بررسی و استفاده از منابع آموزشی باز ( (OERدر آموزش علوم پزشکی مجازی.
- طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره های همگانی آموزش آزاد درون خطی( MOOCs).
- طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه های کامپیوتری آموزشی (OCW).
- بازی وار سازی (Gamification) رایانه ای در آموزش علوم پزشکی.
- طراحی و تدوین مطالعات مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در آموزش علوم پزشکی مجازی.
- طراحی و توسعه ی آموزش های مجازی در محیط های بین المللی.
- تدوین روش های ارتقای دسترسی به آموزش پزشکی مجازی با استفاده از طراحی و ایجاد روش ها و ابزارهای جدید آموزشی.
- بررسی و ارائه راهکار جهت حل مسائل مربوط به "ارائه ی پایدار" آموزش پزشکی مجازی در مناطق در حال توسعه ی کشور.
- طراحی و تدوین گرایشات جدید فناوری های آموزشی برای آموزش علوم پزشکی مجازی.
- طراحی مطالعات مرتبط با سیاستگزاری، تبیین و پیاده سازی اصول اخلاق در آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای علوم پزشکی
- رائه و پیاده سازی آموزش های ترکیبی مجازی با حوزه ی حقوق سلامت